kita sentiasa ada pilihan....

Tuesday, July 07, 2009

Bomoh atau Boh mau........???

Percaya atau tidak..aku dah terpengaruh...
Aku bukan la species yang percayakan bomoh. Malah kalu ada sapa2 cita pasai bomoh itu dan ini aku sebolehnya x berminat dan masuk kiri kuar kanan ja...
tapi ini lain...ini betol2...bukan cobaan....aku memang dah terpercaya...

Mak aku sakit dah lama...x tau apa jenis dan nama baik dari segi nama kampung mahupun saintifik. Satu hari diajaknya aku ke Batu 5..Sik...memang aku pun dah x to nak wat pa....so follow jer la..me, abah n mak...beah.

Yang aku nak cita bukan apa yg dia buat kt mak aku..tapi apa yg dia buat kat org lain....
ada 2 org sakit kencing manis...cara dia pegang..tepuk...dan apa yg berlaku selepas itu di depan mata aku sukar ak nak cita..kalu tgk sendiri memang kagum jugak la. Aku yakin tak dak unsur2 ilmu hitam...

Pastu dia kata mak aku ada batu dlm hempedu..dia kata balik buat itu dan ini..minum air rebusan akar kayu dia bagi..akan jadi mcm ni..mcm tu dan bagai...memang mak aku kata dia ringan sikit. 2nd time pi balas ubat...dia kata batu dah pecah..mak aku kata dia dah lega cuma sakit pinggang ja..mungkin sakit urat...

Jadi untuk meyakinkan diri aku lagi aku akan tunggu samada mak aku akan sakit lagi atau tidak!

Semoga Allah memperkenankan doa aku..mak aku dan sapa2..semoga mak aku sembuh dan sihat mcm dulu....amin................!

Monday, June 15, 2009

Permandangan dari tingkap umahku

senja....
perkampungan............
boleh nampak penang...
nampak bangunan opis 'hubbyku'...komtar...
tak tau ni kategori belakang umah atau depan umah..????

Dina Adreana

dina versi serioussssssssss

dina versi terhegeh-hegeh...........

gelagat arief..........

arief dengan bantal busuknya...bila dia buat muka mcm tu sekupang pun dah x guna dah...
dia dah mula nak buat perangai dah..


semakin geram sebab org x layan.





BILA ARIEF GEMBIRA:

tak dapat pegang kamera beg pun jadi la..




Friday, June 12, 2009

Kemajuan...

Anakku Arief Danial..
Kalau nak ikutkan banyak betul perbezaan dahulu dan sekarang. Kalau dulu aku umur 14 baru kenal apa itu komputer. Tapi anak aku baru 4 thn dah ada laptop..untuk main game. Itupun masa dulu aku nak 'on' komputer sendiri pun takut2..sekarang anak aku dah pandai mana nak pasang broadband, mana nak cucuk kamera, nak cucuk charger...


Sunday, May 17, 2009

ALHAMDULILLAH.....

Kematian sebenarnya bukanlah kehilangan semata-mata...terharu aku dengan banyak kejutan yg berlaku pada hari kematian Tok Teh. Ada banayak juga hikmah yg ditunjukkan. Aku bersyukur kepada-Mu YA ALLAH....!

Wednesday, May 13, 2009

12 Mei 2009


kambing yg hari tu...baru sebulan lebih..kesian kembaq dia dah meninggal...
masih dalam proses perlaksanaan. kena buat cepat2..
ini yg putih ni mmg rapat dengan aku...
si ibu keletihan baru lahir..1 jam pada tarikh tertera d atas
anak yg baru dilahirkan...dah pandai nyonyot....

Sunday, May 10, 2009

Aku dah beberapa kali bermimpikan arwah abg Jon. Agak lama jugak aku dah tak bersedekah atas dia...bukan lupa tapi aku kalut. Dulu selalu kuar2..sedekah kat org buta hampir tiap hari jugak la..aku niat la utk abg..tapi la ni asik dok kedai ja...mana dan nak pi mana sgt.

Bila teringat dia..sampai sekarang aku berair mata..bila cita pasai dia..berair mata...marah2 aku dulu pun sebenarnya aku sedar aku sayang kat abg aku tu...

Teringat dulu masa kecik2..kami kena denda, pi sekolah, waktu tidur, makan, abah bawa jalan2... Dia besa ajaq aku mengeja..masa tu aku tadika..tergelak aku sorang2 kalu ingat balik..mana taknya..dia ajar..a.w.a.k aku pi sebut 'bewak'. Dia marah aku..last2 dia gelak.

Abg agak panas baran tapi dia sayang kat aku. Aku penah gaduh dgn dia tapi aku masih dpt rasa kasih sayang dia kat aku...dan cukup protect aku kalu ada kawan2 dia cuba nk tackle aku..dia cukup jaga aku bab tu.

Masa aku besalinkan faeez..dia cukup tunggu saat2 tu..dia tunggu anak aku bila kuar hospital. Bila dia nampak ja anak aku dan2 dia amik dukung. Tiap petang di akhir2 hayat dia..dia selalu bawa faeez keliling umah. Aku penah dengar dia bisik kat anak aku ' jagan jadi macam Pak Long bila besar nanti '...aku tau pesanan tu cukup bermakna.

Semoga abg ditempatkan bersama2 mereka yg beriman..